Friday, April 10, 2009

Guide to Smart Investment

A mate of mine, Razali has just launched his maiden book. Check it out in the bookstore or online http://laburniaga.blogspot.com/
Get a copy to get some useful tips on investing in shares. The timing is right to ride the wave!

Panduan Bijak Melabur
Menguasai Selok-Belok Pelaburan Saham

Ramai pelabur yang melabur dalam pasaran saham tidak membuat sebarang penyelidikan sebelum membeli saham. Mereka mendengar nasihat broker, saudara-mara atau bisikan khabar angin daripada rakan-rakan tanpa menyiasat kesahihannya.

Mereka tidak sedar bahawa kaedah pelaburan sebegini mengundang risiko. Ramai orang sanggup meluangkan banyak masa membanding harga dan kualiti barangan di pasar raya. Namun apabila membeli saham, mereka rasa malas untuk membuat penilaian dan analisis sewajarnya. Keputusan pelaburan yang maklum dan bijak penting untuk menjamin keuntungan.

Buku Panduan Bijak Melabur ini akan dengan membantu anda:

1. Membuat persedian sebelum melabur
2. Mendapatkan sumber maklumat berguna
3. Memilih dan menilai saham
4. Mementukan masa paling sesuai untuk membeli
5. Membuat keputusan untuk menjual saham
6. Mempelbagaikan pelaburan
7. Membina portfolio saham dan aset anda

Menggunakan analisis asas, anda akan menilai syarikat yang menjadi sasaran pelaburan dan bukannya semata-mata meninjau pergerakan harga saham dengan carta. Malah, jika anda rasa anda tiada masa untuk membuat analisis, anda boleh menggunakan jalan pintas dengan meneliti analisis yang dibuat oleh pakar pelaburan.

Selepas membaca buku ini, anda akan lebih fasih dengan selok-belok pelaburan dan menggunakan sepenuhnya segala maklumat yang dikumpulkan sebelum membuat keputusan untuk melabur. Sebenarnya pelaburan saham tidaklah sesusah yang disangka. Secara kesimpulannya, maklumat dalam buku ini akan membantu anda membuat keputusan pelaburan yang bijak dan maklum dalam segala keadaan pasaran.

Buku pertama saya ini setebal 230 muka surat dan diterbitkan oleh Truewealth Publications (Syarikat milik Azizi Ali). Harganya ialah RM39.90.

No comments: